lekkie śmigła węglowe - regulowany skok
dla wszystkich napędów paralotniowych
Te śmigła zostały zaprojektowane z wykorzystaniem programu LmPTR ©, a następnie wyprodukowane i przetestowane pod kątem prawie wszystkich silników do napędów. Ten rodzaj śmigieł, z regulowanym skokiem (ustawienie wstępne w warsztacie E-PROPS), powinien zainteresować producentów silników, producentów napędów, mistrzów i pilotów, którzy szukają najlepszego rozwiązania. Dla pilotów, którzy szukają prostoty, łatwości obsługi, śmigła
PLUG'n'FLY są doskonałym rozwiązaniem.
Opis :
- waga : około 750 gr [dla 2-łopatowego śmigła NG-D o średnicy 125 cm]
- moment bezwładności: około 500 kg.cm² [dla 2-łopatowej średnicy NG-D 125 cm]
- śmigła 100% węgla (E-Props to jedyne śmigła pełni węglowe na rynku napędów)
- specyficzna konstrukcja E-PROPS z wysokimi profilami CL: większa siła ciągu, oszczędność paliwa i redukcja hałasu
- skok śmigła jest wstepnie regulowany w firmie E-props dla każdego silnika. W razie potrzeby klient sam może również dostosować parametry wg swoich preferencji.
- Śmigła NG-D mają stopnie dihedral
- identyfikowalność: n # numer referencyjny + numer seryjny na każdejłopacie oraz na każdej piaście (kontrola jakości, możliwa szybka wymiana jednej łopaty)
- śmigła zaprojektowane i wyprodukowane we Francji, w Prowansji, Sisteron
- każde śmigło jest testowane na stanowisku testowym przed dostawą:
patrz testy wideo przed wysyłką
- modele zgodne z ruchem wskazówek zegara i przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Śmigła NG-D zostały opracowane dla prawie wszystkich silników napędowych w wersji 2-, 3-, 4-łopatowej.
NG-D kit + screws
SPECJALNY HUB z in ZAGĘSZCZONEGO DREWNA / ŻYWICY (używany tylko dla wersji śmigieł NG-D ) :
- ta piasta/HUB jest wytwarzana na maszynie CNC
- konstrukcja: prostokątna lub okrągła, w zależności od modeli śmigieł i otworów reduktora
- grubość: 60 mm (dla wszystkich wzorów)
- materiał: zagęszczone drewno + żywica epoksydowa (drewno jest tam jako matryca)
Materiał ten ma takie same właściwości mechaniczne jak niektóre stopy aluminium i waży o 50 procent mniej niż aluminium.
Wytrzymałość mechaniczna = 277 MPa [wobec 280 MPa dla aluminium ref 2017].
Jest on stosowany na przykład do produkcji izolatorów wind, ponieważ ma wysoką wytrzymałość, wysoką stabilność wymiarową, bardzo dużą odporność na produkty takie jak olej lub paliwo, a także bardzo dobrą odporność na warunki atmosferyczne.
W śmigle NG-D piasta jest mocniejsza niż łopaty.
Firma E-PROPS używa tego materiału od 2008 roku.
Zalety tego materiału wobec aluminium: tak mocne jak aluminium i dwa razy lżejsze, łatwe do wyprodukowania, tańsze.
Obecnie ponad 1850 śmigieł NG-D lata na całym świecie, na napędach paralotniowych, UAV i małych ultralekkich.
Zalety śmigieł NG-D :
BARDZO LEKKIE
- około 750 gr dla średnicy 125 cm
- bardziej odporne śmigło => większe przyspieszenie i spowolnienie silnika (śmigło jest bardziej reaktywne, zatrzymuje się znacznie szybciej, czyli 2 x mniejsze ryzyko zerwania w przypadku wstrząsu w śmigle), 2 razy mniej zmagazynowanej energii kinetycznej, co za tym idzie 2 razy mniej uszkodzeń w przypadku uderzenia.
- Zwiększono komfort dla pilota => 2 x mniej masy śmigła z tyłu, 2 x mniej efektu odśmigłowego
- Lepsze działanie silnika => 2 x mniej ograniczeń na reduktorze, mniej wibracji ze względu na działające śmigło
DEMONTAŻ
- w kilku częściach: łopaty i piasta
- łatwe do przechowywania i transportu
- łatwy do złożenia i demontażu
- prosta wymiana jednej łopaty
PODSTAWOWY USTAWIENIE SKOKU
- Wstępny skok łopat regulowany dla każdego silnika w firmie e-props, z możliwością nachylenia przez Klienta, jeżeli jest to konieczne.
Śmigła NG-D są interesujące ponieważ :
-
regulacja nachylenia łopat : nie jest powszechna w przypadku śmigieł napędowych, ale jest bardzo użyteczna
-
prosta wymiana jednej łopaty śmigła : wszystkie łopaty śmigieł NG-D mają własny numer seryjny i można je łatwo wymienić
Montaż łopat/ śmigieł
[a] Połącz obie łopaty, obie części piasty i śruby. Materiał piasty jest bardzo gęsty i nie wymaga dodatkowych wzmocnień. W zestawie znajdują się średnie podkładki, które można włożyć pod łby śrub.
[b] Umieść łopaty w piaście i całe śmigło na kołnierzu reduktora.
[c] Zamknij piastę i wykonaj pierwszy bardzo powolny moment obrotowy śrub.
[d] Zlokalizuj strony męskie i żeńskie. Uważaj, aby ostrożnie umieścić wcięcia w sobie, ponieważ regulacja nachylenia nie będzie w późniejszym etapie poprawna oraz możliwe będą wibracje.
[e] Dokręcić śruby zgodnie z instrukcją załączoną do śmigła
Jeśli masz wibracje, problem pochodzi z pozycjonowania męskiej strony po stronie żeńskiej. Zrób to ponownie ostrożnie.
E-PROPS są bardzo dobrze wyważone na linii produkcyjnej.
WYWAŻANIE
Śmigła E-Props są precyzyjnie wyważone.
Zespół wykorzystuje elektroniczną ławkę do zrównoważenia śmigieł za pomocą 2 oscyloskopów.
Maksymalna dopuszczalna tolerancja wynosi 0,3 gr / m
Śmigła E-Props są dobrze znane z generowania bardzo niewielkich wibracji, ze względu na ich bardzo małą masę i bardzo precyzyjne wyważenie.
Bądź ostrożny:
łopaty nie muszą mieć tej samej wagi.
Przykład :
Ciężary P1 i P2 każdego ostrza odnoszą się odpowiednio do środka ciężkości G1 i G2, które nie znajdują się w równej odległości od środka obrotu O śruby napędowej.
Wyważanie musi zostać wykonane, aby uzyskać:
P1 x d1 = P2 x d2
Odradza się dodawanie wagi do jednego ostrza, aby mieć taką samą wagę dla wszystkich ostrzy. Śmigło będzie wtedy niezrównoważone i może powodować wibracje. W przypadku wątpliwości możliwe jest zwrócenie śmigła do E-Props w celu sprawdzenia wyważenia. Skontaktuj się z producentem :
[email protected]
Kiedy śmigła są lekkie, dobrze wyważone z bardzo niską tolerancją, wystarczy statyczne wyważenie, aby uniknąć wibracjacji, percepcji i skutków wibracji. W takim przypadku dynamiczne równoważenie nie jest konieczne.
TRACKING
Tracking śmigła to ścieżka, po której następuje ruch łopaty w jednym obrocie.
E-props mają elastyczne ostrza. Maksymalny tracking wynosi 10 mm.