E-PROPS : najwydajniejsze śmigła
Śmigła E-PROPS są
NAJLŻEJSZE,
NAJMOCNIEJSZE i
NAJCICHSZE na świecie i dają one najlepszą
WYDAJNOŚĆ.
special design = the best efficiency
Dla zastosowań w paramotorze, śmigło musi:
- być dokładnie dopasowane do silnika i jego RPM (obrotów na minutę)
- być ultra-light by dawać gwarancję długiej żywotności dla silnika
- dawać najlepszy ciąg
Śmigła E-PROPS są całkiem inne niż pozostałe śmigła innych producentów. Mają specjalny profil, opatentowany wzór (np dla SCIMITAR) i specjalny kształt i pozycję łopaty dla zredukowania oporów i uzyskania największego ciągu.
WYDAJNOŚĆ ŚMIGIEŁ
Współczynnik wydajności napędu oblicza się na podstawie średnicy śruby napędowej i mocy silnika. Ten współczynnik efektywności jest maksymalną osiągalną wydajnością śmigła. Następnie projektant śmigła musi zbliżyć się do tego limitu.Propulsion efficiency factor is calculated from propeller diameter and engine power. This efficiency factor is the max achievable propeller efficiency. Then, it is up to the propeller designer to come closer to this limit.
Dział projektowy E-PROPS składa się z
5 techników i inżynierów. Kierownikiem tego działu jest
Jérémie Buiatti, który projektuje śmigła od 2006 roku i wdrożył wewnętrzne
oprogramowanie LmPTR ©. To złożone oprogramowanie wykonuje szczegółową analizę przepływów aerodynamicznych i mechaniczną analizę zachowania śmigła. Jest on implementowany z języka zaawansowanego i zawiera ponad
62000 linii kodu.
To oprogramowanie pozwala zespołowi wyobrazić sobie nowe koncepcje śmigieł, wykorzystując określone geometrie i profile opracowane na miejscu. Właśnie dlatego śmigła E-PROPS bardzo różnią się od innych śmigieł proponowanych obecnie na rynku.
E-PROPS opracował oprogramowanie wydajnościowe =>
MODELIZATION PROGRAM
LICZBA ŁOPAT
Dla użytkowania paramotor dla tej samej średnicy, więcej łopat = większa wydajność.
Jest to do zobaczenia używając naszego
MODELIZATION PROGRAM. 3 łopatowe śmigła mają najlepszą wydajność (=największy ciąg) od śmigieł 2-wu łopatowych.
Przykład :
Ciąg mierzony ze śmigłami dla silnika Vittorazi Moster 185
z redukcją 2,68 (wszystkie o średnicy 130cm):
- 2-łopaty : 82 kg
- 3-łopaty : 86 kg
- 4-łopaty : 90 kg
- 6-łopat : 92 kg
Proszę zapamiętać :
Prawdą jest to, że jeżeli łopaty są dokładnie dopasowane do konfiguracji silnika. Śmigła 2-wu łopatowe zamontowane w 3 lub 4-ro łopatowym hubie nie dadzą najlepszych osiągów.
"Uniwersalne" łopaty dla dowolnej konfiguracji nie istnieją.
Każde śmigło ma dedykowana geometrię łopaty, tak, aby uzyskac najlepszą wydajność.Dziś na (2018-03-24), E-PROPS posiada 185 różnych geometrii łopat i więcej niż 12 różnych średnic.
ŚREDNICE
Rosnąca średnica jest lepsza dla wydajności ponieważ polepsza moc ciągu. Większy ciąg uzyskiwany jest ze śmigła o średnicy 150cm niż ze średnicy 125cm. Przy zachowaniu tej samej liczby łopat, szczelina oporowa zależy od średnicy i od silnika + reduktora.
Przykład :
Ciąg mierzony dla silnika
Vittorazi Moster 185 z redukcją 2,68,
wszystko dla 2-wu łopatowych śmigieł.
- średnica 115 cm : 74 kg
- średnica 125 cm : 80 kg
- średnica 130 cm : 82 kg
- średnica 140 cm : 87 kg
- średnica 160 cm : 95 kg
Proszę pamiętać :
We wszystkich typach silników nie można stosować śmigieł o dużej średnicy. Należy sprawdzić czy prędkość obrotowa (na końcu śmigła) nie przekracza 0,65 Macha, w przeciwnym razie hałas będzie bardzo duży.
WYBRANE PYTANIA
Skąd wiedzieć, jaki ciąg posiadają śmigła E-props ?
Mogę wybrać średnicę 125cm lub 130cm aby zwiększyć ciąg ?
Jest możliwość poznania siły ciągu używając naszego oprogramowania. Proszę zapoznać się z :
MODELIZATION PROGRAM
Śmigło o średnicy 130cm ma większą siłę ciągu niż śmigło o średnicy 125cm. Zależy dokładnie to od silnika i max RPM.
Przykłady :
- silnik
Polini Thor 250 red 2,8 =>
2-łopatowe śmigło PLUG'n'FLY średnicy 125 cm = ciąg 85 kg
2-łopatowe śmigło PLUG'n'FLY średnicy 130 cm = ciąg 89 kg
- silnik
Vittorazi Moster 185 red 2,86 =>
2-łopatowe śmigło PLUG'n'FLY średnicy 125 cm = ciąg 76 kg
2-łopatowe śmigło PLUG'n'FLY średnicy 130 cm = ciąg 80 kg
Jaki jest najlepszy wybór między 2-wu a 3 a 4-rema łopatami ?
Które śmigło będzie miało największą wydajność ?
Gdy model istnieje, w produkcji E-PROPS, bez wątpienia będzie to śmigło 4-ro łopatowe.
Więcej łopat, większa wydajność. Jest to możliwe do zobaczenia w naszym programie
MODELIZATION PROGRAM. 4-ro łopatowe śmigło będzie miało lepszą efektrywność/ciąg. Dotyczy to średnic i mocy w lotnictwie cywilnym.
Przykład :
- silnik Polini Thor 250 red 2,8, E-Props śmigła o średnicy 130 cm =>
2-łopaty = ciąg 89 kg
3-łopaty = ciąg 94 kg
4-łopaty = ciąg 97 kg
Śmigła E-Props, 4-łopaty zostały zaprojektowane specjalnie z myślą aby zredukować hałas. To jest koncepcja QD2 : 4-łopatowe śmigło złożone z 2 x 2-łopat o różnych kątach aby zmniejszyć hałas i zwiększyć wydajność.
Redukcja hałasu w porównaniu ze standardowym śmigłem:
około 6 db.
Q-PLUG QD2 concept for Rotax 503
średnica 160 cm, waga całkowita = 1,4 kg specjalnie
zaprojektowane do zredukowania hałasu